Patrimoniul feroviar in Lista Monumentelor Istorice
Județul Alba |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
1 |
AB-II-m-B-20914 |
Ansamblul Calea Ferată Îngustă Abrud-Vidolm |
Oraș Abrud |
|
1912 |
Cale ferată îngustă |
|
AB-II-m-B-20914.01 |
Halta Abrud |
Oraș Abrud |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.02 |
Halta Roșia Montană |
Sat Roșia Montană, comuna Roșia Montană |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.03 |
Halta Câmpeni |
Oraș Câmpeni |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.11 |
Pod Câmpeni |
Oraș Câmpeni |
|
1912 |
Pod |
|
AB-II-m-B-20914.04 |
Halta Bistra |
Sat Bistra, comuna Bistra |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.05 |
Halta Lupșa |
Sat Lupșa, comuna Lupșa |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.06 |
Halta Baia de Arieș |
Oraș Baia de Arieș |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.07 |
Halta Brăzești |
Oraș Baia de Arieș |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.08 |
Halta Sălciua |
Sat Sălciua, comuna Sălciua |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.09 |
Halta Ocoliș |
Sat Ocoliș, comuna Ocoliș |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.13 |
Pod Ocoliș |
Sat Ocoliș, comuna Ocoliș |
|
1912 |
Pod |
|
AB-II-m-B-20914.10 |
Halta Vidolm |
Sat Vidolm, comuna Ocoliș |
|
1912 |
Haltă |
|
AB-II-m-B-20914.14 |
Tunelul Lunca Arieș |
Sat Lunca Arieș, comuna Ocoliș |
|
1912 |
Tunel |
|
AB-II-m-B-20914.12 |
Pod Poșaga de Jos |
Sat Poșaga de Jos, comuna Poșaga |
|
1912 |
Pod |
Județul Argeș |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
2 |
AG-II-m-A-13627 |
Gara |
Municipiul Curtea de Argeș |
Strada 1 Mai nr. 4 |
1880 |
Gară |
3 |
AG-II-s-A-13545 |
Situl urban “Oraşul istoric Câmpulung. Gara de călători |
Municipiul Câmpulung |
|
sec. XIII-XX, 1880-1900 |
Gară |
4 |
AG-II-s-A-13645 |
Sit urban Curtea de Argeș. Zona căii ferate |
Municipiul Curtea de Argeş |
Zona căii ferate şi a Gării Curtea de Argeş, de la bariera de pe Str. Traian şi Str. 1 Mai, pe o fâşie de 110m, până la 170 m sud de autogară. |
sec. XIII-XX, 1880-1900 |
Calea ferată |
5 |
AG-II-m-B-13472 |
Gara Bascov |
Sat Bascov, comuna Bascov |
16 |
1880 |
Gară |
6 |
AG-II-m-B-13474 |
Gara Băiculești |
Sat Băiculești, comuna Băiculești |
167 |
1880 |
Gară |
7 |
AG-II-m-B-13738 |
Gara |
Sat Merișani, comuna Merișani |
632 |
1880 |
Gară |
Județul Bihor |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
8 |
BH-II-a-A-01037 |
Ansamblul urban “Centrul istoric Oradea”.
|
Municipiul Oradea |
Pasarela peste calea ferată, linia de cale ferată de la pasarela peste calea ferată -Piaţa Bucureşti 5 până la str. Bucegi; linia de cale ferată de la Str. Pasteur nr. 23 la fundul parcelei de pe str. Olteniei nr. 72 |
Secolul XVI-XX |
Pasarelă; calea ferată |
9 |
BH-II-a-B-01055 |
Ansamblul urban “Oradea II” (ansamblul Staţia CFR Episcopia Bihor, locuinţe pentru funcţionarii CFR, Str.Vămii 32, 34, 48) |
Municipiul Oradea |
Zona cuprinzând staţia CFR-Episcopia Bihor, Oradea şi imobile pentru funcţionarii CFR , str.Vămii nr 32, 34, 48 |
sec.XIX -XX |
Imobile pentru funcționari; stația
|
10 |
BH-II-a-B-01033 |
Ansamblul staţiei C.F.R Oradea |
Municipiul Oradea |
Piaţa Bucureşti 3 |
1857, refacere şi extindere 1900 – 1901
|
Stația |
Județul Bacău |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
11 |
BC-II-m-A-00815 |
Gară |
Oraș Comănești |
Strada Republicii nr. 1 |
1899 |
Gară |
Județul Botoșani |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
12 |
BT-II-m-B-01923 |
Gara Botoșani |
Municipiul Botoșani |
Str. Purice Aprodul nr. 3 |
1872 – 1876 |
Gară |
Județul Botoșani |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
|
13 |
B-II-m-A-18800 |
Gara Filaret |
Municipiul București |
Piața Gara Filaret nr. 1, sector 4 |
1869 |
Gară |
|
14 |
B-II-m-B-18801 |
Gara Obor |
Municipiul București |
Bd. Gara Obor nr. 1-3, sector 2 |
1/2 sec. XX |
Gară |
|
15 |
B-II-m-B-18803 |
Gara de Nord |
Municipiul București |
Piața Gării de Nord nr.1, sector 1 |
1872 |
Gară |
|
16 |
B-II-m-B-18826 |
Palatul Căilor Ferate Române |
Municipiul București |
Bd. Golescu Dinicu 38 sector 1 |
1936 -1947 |
Clădire administrativă |
|
17 |
B-II-m-B-18232 |
|
Municipiul Bucureşti |
Şos. Bucureşti-Ploieşti, fn. |
prima jumătate a secolului XX
|
Pod |
Județul Buzău |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
18 |
BZ-II-m-B-02312 |
Podul de cale ferată peste râul Buzău |
Municipiul Buzău |
Cca. 1,5 km de mun. Buzău |
1872 |
Pod |
19 |
BZ-II-m-A-02459 |
Gara Nouă |
Municipiul Râmnicu Sărat |
Piața Gării nr. 1 |
1893-1898 |
Gară |
20 |
BZ-II-m-B-02465 |
Gara veche, azi anexă a Liceului Agricol |
Municipiul Râmnicu Sărat |
Șos. Puiești nr. 2 |
1881 |
Gară |
Județul Caraș-Severin |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
21 |
CS-II-s-A-10949 |
Situl „Calea Ferată Baziaș-Oravița-Anina”, cu componente de artă inginerească și arhitectură |
|
Iam, Milcoveni, Bârliște, Vrăniuți, Răcășdia, Oravița, Brădișoru de Jos, Dobrei, Lișava, Ciudanovița, Gârliște, Anina |
1847 – 1863 |
Cale ferată |
|
CS-II-a-A-10949.01 |
Porțiunea de cale ferată Baziaș-Oravița – 34,5 km (viaduct, 7 poduri, 17 podețe) |
|
Iam, Milcoveni, Bârliște, Vrăniuți, Răcășdia, Oravița |
1847 – 1854 |
Cale ferată |
|
CS-II-a-A-10949.02 |
Porțiunea de cale ferată Oravița-Anina (33,4 km, 14 tunele, viaducte, gări: Oravița, Brădișoru de Jos, Dobrei, Lișava, Ciudanivița, Gârliște, Anina) |
|
Gări: Oravița, Brădișoru de Jos, Dobrei, Lișava, Ciudanovița, Gârliște, Anina |
1848 – 1863 |
Cale ferată |
22 |
CS-II-m-B-10920 |
Gara Reșita-Sud |
Municipiul Reșița |
Strada Horia 1, cartier Reșița Montană |
Ante 1914 |
Gară |
23 |
CS-II-m-A-10959 |
Gara CFR Anina |
Oraș Anina |
|
1848-1863 |
Gară |
24 |
CS-II-m-A-11025 |
Gara, cu clădirea anexă |
Oraș Băile Herculane |
Str. Trandafirilor nr. 101, aproape de confluența râurilor Cerna și Belareca, pe DN 6 |
1886 |
Gară; Clădire anexă |
25 |
CS-II-m-B-11039 |
Gara CFR Bocșa Vasiova |
Oraș Bocșa |
Str. Gării nr. 1, cartier Bocșa Vasiova |
Sec. XIX |
Gară |
26 |
CS-II-a-B-11040 |
Ansamblul Gării Bocșa Montană |
Oraș Bocșa |
Str. Gării nr. 5, cartier Bocșa Vasiova |
Sec. XIX |
Ansamblu |
|
CS-II-a-B-11040.01 |
Gara Bocșa Montană |
Oraș Bocșa |
Str. Gării nr. 5, cartier Bocșa Vasiova |
Sec. XIX |
Gară |
|
CS-II-a-B-11040.02 |
Parc |
Oraș Bocșa |
Str. Gării nr. 5, cartier Bocșa Vasiova |
Sec. XIX |
Parc |
27 |
CS-II-m-B-11044 |
Gara CFR Bocșa Română |
Oraș Bocșa |
Str. Republicii 152, cartier Bocșa Română |
Sec. XIX |
Gară |
28 |
CS-II-m-A-11158 |
Gara Oravița Română |
Oraș Oravița |
Str. Gării nr. 2, cartier Oraș Nou |
1847 |
Gară |
29 |
CS-II-a-A-11198 |
Ansamblu tunel, pod și apeduct |
Localitate componentă Secu, municipiul Reșița |
Canton CSR |
1903 |
Ansamblu: tunel; pod; apeduct |
|
CS-II-m-A-11198.01 |
Tunel |
Localitate componentă Secu, municipiul Reșița |
Canton CSR |
1903 |
Tunel |
|
CS-II-m-A-11198.02 |
Pod |
Localitate componentă Secu, municipiul Reșița |
Canton CSR |
1903 |
Pod |
|
CS-II-m-A-11198.03 |
Apeduct |
Localitate Secu, municipiul Reșița |
Canton CSR |
1903 |
Apeduct |
30 |
CS-II-m-B-10904 |
Fabrica de locomotive, cu depou, azi hală motoare Diesel |
Municipiul Reșița |
Incinta SC UCM Reşiţa SA -zona halei Motoare Diese |
1918 -1941 |
Fabrica de locomotive cu Depou |
31 |
CS-II-a-A-10905 |
Muzeul locomotivelor cu abur |
Municipiul Reșița |
Calea Timişoarei f.n., zona Triaj |
1972 |
Muzeul locomotivelor; clădire |
32 |
CS-II-m-B-11215 |
Apeductul “Sub Iorgovan”(ruine) |
Sat Topleț, comuna Topleţ |
Pe calea ferată |
1739 |
Apeduct |
Județul Cluj |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
33 |
CJ-II-a-B-21097 |
Ansamblul „Calea ferată îngustă Turda-Abrud” |
|
|
|
Cale ferată îngustă |
|
CJ-II-a-B-21097.01 |
Turda Gară |
|
|
|
Gară |
|
CJ-II-a-B-21097.02 |
Turda casă fost dormitor |
|
|
|
Clădire |
|
CJ-II-a-B-21097.03 |
Turda depozit de ulei |
|
|
|
Clădire/depozit |
|
CJ-II-a-B-21097.04 |
Mihai Viteazu gară |
|
|
|
Gară |
|
CJ-II-a-B-21097.05 |
Cornești haltă |
|
|
|
Haltă |
|
CJ-II-a-B-21097.06 |
Pod peste Arieș |
|
|
|
Pod |
|
CJ-II-a-B-21097.07 |
Moldovenești canton |
|
|
|
Canton |
|
CJ-II-a-B-21097.08 |
Buru gară |
|
|
|
Gară |
|
CJ-II-a-B-21097.09 |
Buru canton |
|
|
|
Canton |
|
CJ-II-a-B-21097.10 |
Lungești canton |
|
|
|
Canton |
|
CJ-II-a-B-21097.11 |
Ocolișel Haltă |
|
|
|
Haltă |
|
CJ-II-a-B-21097.12 |
Tunel |
|
|
|
Tunel |
34 |
CJ-II-m-B-07345 |
Gara Cluj-Napoca |
Municipiul Cluj-Napoca |
Piața Gării nr. 1 |
1870 |
Gară |
Județul Constanța |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
35 |
CT-II-a-B-02865 |
Ansamblul Gara Murfatlar |
Oraș Murfatlar |
Calea București nr. 1J-3 |
Început sec. XX |
Ansamblu |
|
CT-II-a-B-02865.02 |
Turn de apă |
Oraș Murfatlar |
Calea București nr. 1J |
Început sec. XX |
Turn de apă |
|
CT-II-a-B-02865.01 |
Gara Murfatlar |
Oraș Murfatlar |
Calea București nr. 3 |
Început sec. XX |
Gară |
36 |
CT-II-m-A-02872 |
Podul Carol I cu statuile „Dorobanții” |
Oraș Cernavodă |
Pod peste Dunăre, lângă gara CFR Cernavodă |
1890-1895 |
Pod |
Județul Covasna |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
37 |
CV-II-a-A-13195 |
Ansamblul tehnic – Planul înclinat de la Comandău |
Oraș Covasna |
Valea Zânelor și com. Comandău |
|
Ansamblu tehnic |
|
CV-II-a-A-13195.01 |
Planul înclinat |
Oraș Covasna |
Valea Zânelor și com. Comandău |
1886 |
Plan înclinat
|
|
CV-II-a-A-13195.02 |
Clădiri anexe |
Oraș Covasna |
Valea Zânelor și com. Comandău |
Sf. sec. XIX |
Clădiri anexe |
|
CV-II-a-A-13195.03 |
Cale ferată îngustă |
Oraș Covasna |
Valea Zânelor și com. Comandău |
1891, sf. sec XIX – încep sec. XX |
Cale ferată îngustă |
Județul Dâmbovița |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
38 |
DB-II-m-B-17301 |
Gara de Sud |
Municipiul Târgoviște |
Bd. Regele Carol I nr. 1 |
1883 |
Gară |
39 |
DB-II-m-B-17661 |
Podul de cale ferată Pucioasa |
Oraș Pucioasa |
În zona de N a orașului, la ieșirea spre com. Moțăieni |
1908-1912 |
Pod |
40 |
DB-II-m-B-17665 |
Gara |
Oraș Pucioasa |
Str. Gării nr. 4 |
1894 |
Gară |
41 |
DB-II-m-B-17717 |
Fostele ateliere de căi ferate |
Oraș Titu |
Str. Regiei, cartier Gară |
1918 |
Ateliere |
Județul Galați |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
42 |
GL-II-a-B-03081 |
Ansamblul gării de la Frumușița |
Sat Frumușița, comuna Frumușița |
Pe linia de cale ferată Galați-Bârlad km. 24+432 |
1909 |
Ansamblu |
|
GL-II-m-B-03081.01 |
Stație de călători – Gară |
Sat Frumușița, comuna Frumușița |
Pe linia de cale ferată Galați-Bârlad km. 24+432 |
1909 |
Gară |
Județul Giurgiu |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
43 |
GR-II-m-B-14894 |
Podul Bizetz, Municipiul Giurgiu |
|
Şos. Portului, peste canalul Sf. Gheorghe |
1905, |
Pod |
|
Gara Giurgiu este o gară istorică, deși nu este declarată monument istoric, a fost deschisă în 1869 ca parte a căii ferate București-Giurgiu |
|
Județul Hunedoara |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
44 |
HD-II-m-B-03265 |
Gara Brad |
Oraș Brad |
Str. Iancu Avram nr. 52 |
1890 |
Gară |
45 |
HD-II-a-B-20927 |
Linia ferată industrială cu ecartament îngust Brad-Crişcior |
Oraș Brad |
|
1906-1907 |
Cale ferată industrială îngustă |
|
HD-II-a-B-20927.01 |
Linia ferată industrială cu ecartament îngust Brad |
Oraș Brad |
|
|
Cale ferată industrială îngustă |
|
HD-II-a-B-20927.02 |
Linia ferată industrială cu ecartament îngust comuna Crişcior |
Comuna Crişcior |
|
|
Cale ferată industrială îngustă |
46 |
HD-II-m-B-03449 |
Gara CFR |
Oraș Simeria |
Str. Victoriei nr. 9 |
1866 |
Gară |
Județul Ialomița |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
47 |
IL-II-a-A-14121 |
Ansamblul Gării Fetești |
Municipiul Fetești |
Str. Saligny Anghel nr. 1 |
1887 |
Gară |
|
IL-II-a-A-14121.01 |
Gara Fetești |
Municipiul Fetești |
Str. Saligny Anghel nr. 1 |
1887 |
Gară |
|
IL-II-a-A-14121.02 |
Depoul CFR Fetești-Gară |
Municipiul Fetești |
Str. Saligny Anghel nr. 1 |
1887 |
Depou |
48 |
IL-II-a-A-14114 |
Podurile dintre Feteşti şi Cernavodă – „Anghel Saligny” |
Municipiul Fetești |
Între localităţile Feteşti şi Cernavodă |
1890 -1895 |
Poduri |
Județul Iași |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
49 |
IS-II-m-B-03891 |
Gara |
Municipiul Iași |
Piața Gării |
1863 |
Gară |
50 |
IS-II-a-B-03892 |
Ansamblul urbanistic „Pavilioanele CFR” |
Municipiul Iași |
Str. Gării nr.2 |
Inceput sec. XIX |
Pavilioane CFR |
51 |
IS-II-m-B-04097 |
Gară-Șoldana |
Sat Andrieșeni, comuna Andrieșeni |
|
Sf. sec. XIX |
Gară |
52 |
IS-II-m-B-04102 |
Gară |
Sat Bârnova, comuna Bârnova |
|
Sf. sec. XIX |
Gară |
53 |
IS-II-m-B-04115 |
Gară |
Sat Buhăeni, comuna Andrieșeni |
|
Sf. sec. XIX |
Gară |
54 |
IS-II-m-B-04125 |
Gară |
Sat Ciurea, comuna Ciurea |
|
1893 |
Gară |
55 |
IS-II-m-B-04157 |
Gară |
Sat Erbiceni, comuna Erbiceni |
|
Sf. sec. XIX |
Gară |
56 |
IS-II-m-B-04183 |
Gară |
Sat Iacobeni, comuna Vlădeni |
|
Sf. sec. XIX |
Gară |
57 |
IS-II-m-B-04191 |
Gară |
Sat Lețcani, comuna Lețcani |
|
Sf. sec. XIX |
Gară |
58 |
IS-II-m-B-04223 |
Gară |
Sad Podu Iloaiei, comuna Podu Iloaiei |
|
Sf. sec. XIX |
Gară |
59 |
IS-II-m-B-04262 |
Gară |
Oraș Târgu Frumos |
|
1870 |
Gară |
60 |
IS-II-m-B-04269 |
Gară |
Sat Vlădeni, comuna Vlădeni |
|
Sf. sec. XIX |
Gară |
Județul Maramureș |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
61 |
MM-II-a-B-21017 |
Calea ferată forestieră îngustă „Valea Vaserului” |
Oraș Vișeu de Sus |
|
1933 |
Cale ferată forestieră îngustă |
|
MM-II-m-B-21017.01 |
Clădirea de călători – Gara Vișeu de Sus |
Oraș Vișeu de Sus |
La km 3+035 |
1933 |
Clădire |
|
MM-II-m-B-21017.02 |
Atelierul mecanic – Gara Vișeu de Sus |
|
La km 3+479 |
1933 |
Atelier mecanic |
|
MM-II-m-B-21017.03 |
Depoul de locomotive – Gara Vișeu de Sus |
|
La km 3+379 |
1933 |
Depou |
|
MM-II-m-B-21017.04 |
Casa elefant – Gara Vișeu de Sus |
|
La km 3+040 |
1933 |
Casă/Clădire |
|
MM-II-m-B-21017.05 |
Depoul vechi – Gara Vișeu de Sus |
|
La km 2+960 |
1933 |
Depou |
|
MM-II-m-B-21017.06 |
Linia ferată forestieră îngustă Vișeu de Sus – Comanu |
|
De la km 3+020 la km 43+500 |
1933 |
Cale ferată forestieră îngustă |
|
MM-II-m-B-21017.07 |
Clădirea Haltei Ihoasa – Delta Novat |
|
La km 5+700 |
1933 |
Haltă |
|
MM-II-m-B-21017.08 |
Racord Novat – Betigi |
|
La km 0 (12+201) – 6,8 |
1933 |
Racord |
|
MM-II-m-B-21017.09 |
Podul de beton Novat – 25 ml |
|
La km 12+648 |
1933 |
Pod |
|
MM-II-m-B-21017.10 |
Podul de beton/metal Roșu – 22 ml |
|
La km 17+025 |
1933 |
Pod |
|
MM-II-m-B-21017.11 |
Clădirea Haltei Cozia |
|
La km 18+547 |
1933 |
Haltă |
|
MM-II-m-B-21017.12 |
Pod de fier beton/metalic – 23 ml |
|
La km 19+071 |
1933 |
Pod |
|
MM-II-m-B-21017.13 |
Podul de beton Novicior – 23 ml |
|
La km 20+699 |
1933 |
Pod |
|
MM-II-m-B-21017.14 |
Clădirea Haltei Bardău |
|
La km 24+298 |
1933 |
Haltă |
|
MM-II-m-B-21017.15 |
Dormitor personal – Halta Bardău |
|
La km 24+340 |
1933 |
Dormitor/Clădire |
|
MM-II-m-B-21017.16 |
Tunel săpat în piatră – 31 ml |
|
La km 25+100 |
1933 |
Tunel |
|
MM-II-m-B-21017.17 |
Tunel săpat în piatră – 31 ml |
|
La km 25+800 |
1933 |
Tunel |
|
MM-II-m-B-21017.18 |
Pod de beton/metalic între tuneluri – 25 ml |
|
La km 25+900 |
1933 |
Pod |
|
MM-II-m-B-21017.19 |
Tunel săpat în piatră – 30 ml |
|
La km 26+100 |
1933 |
Tunel |
|
MM-II-m-B-21017.20 |
Clădirea Haltei Suligu |
|
La km 29+300 |
1933 |
Haltă |
|
MM-II-m-B-21017.21 |
Clădirea Haltei Faina |
|
La km 31+660 |
1933 |
Haltă |
|
MM-II-m-B-21017.22 |
Dormitor personal – Halta Faina |
|
La km 31+660 |
1933 |
Dormitor/Clădire |
|
MM-II-m-B-21017.23 |
Clădirea Haltei Lostun |
|
La km 33+764 |
1933 |
Haltă |
|
MM-II-m-B-21017.24 |
Clădirea Haltei Miraj |
|
La km 35+740 |
1933 |
Haltă |
|
MM-II-m-B-21017.25 |
Racordul Gura Ștevioara – Ștevioara |
|
La km 0 (37+600) – 3 |
1933 |
Racord |
|
MM-II-m-B-21017.26 |
Pod de beton/metalic Gura Ștevioara – 20 ml |
|
La km 37+986 |
1933 |
Pod |
|
MM-II-m-B-21017.27 |
Clădirea Haltei Valea Babei |
|
La km 38+723 |
1933 |
Haltă |
62 |
MM-II-m-B-04704 |
Gara CFR |
Municipiul Sighetu Marmației |
Str. Gării nr. 2 |
1893-1897 |
Gară |
Județul Mureș |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
63 |
MS-II-a-B-20924 |
Linia ferată îngustă Brădeni-Sighișoara |
Municipiul Sighișoara |
Sat Apold., com. Apold; sat Șaes, comuna Apold; mun. Sighișoara; sat Criș, com. Daneș |
Sf. sec. XIX |
Cale ferată îngustă |
|
MS-II-m-B-20924.01 |
Gara C.F.-stație Apold |
Sat Apold, comuna Apold |
La km 17+100m, în centrul loc., vizavi de bis. Evanghelica |
Sf. sec. XIX |
Gară |
|
MS-II-m-B-20924.02 |
Pod Metalic |
Sat Apold, comuna Apold |
La km 17+100 m, la 29 km distanță de Agnita |
1721 |
Pod |
|
MS-II-m-B-20924.03 |
Pod Metalic |
Sat Apold, comuna Apold |
La 31 km distanță de Agnita |
Sf. sec. XIX |
Pod |
|
MS-II-m-B-20924.04 |
Halta Șaeș |
Sat Șaes, comuna Apold |
La km 10+100, la ieșirea spre Sighișoara |
Sf. sec. XIX |
Haltă |
|
MS-II-m-B-20924.05 |
Pinten pod beton |
Sat Criș, comuna Daneș |
La 5km de mun. Sighișoara, lângă vechiul pod de șosea |
Sf. sec. XIX |
Pinten pod |
|
MS-II-m-B-20924.06 |
Pod beton |
Sat Criș, comuna Daneș |
La 5km de mun. Sighișoara (pe amplasamentul vechiului pod de lemn) |
Sf. sec. XIX |
Pod |
|
MS-II-m-B-20924.07 |
Haltă |
Sat Criș, comuna Daneș |
La 4km de Sighișoara, pe traseul liniei înguste |
Sf. sec. XIX |
Haltă |
|
MS-II-m-B-20924.08 |
Pod metalic |
Municipiul Sighișoara |
La intrare dinspre Agnita, pe traseul liniei înguste |
Sf. sec. XIX |
Pod |
Județul Neamț |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
64 |
NT-II-m-B-10564 |
Gara Piatra Neamț și remiza de locomotive |
Municipiul Piatra Neamț |
Piața Gării nr. 1 |
1912-1913 |
Gară; remiza |
65 |
NT-II-m-B-10690 |
Gara Roman |
Municipiul Roman |
Str. Ștefan cel Mare nr. 271 |
1869 |
Gară |
Județul Prahova |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
66 |
PH-II-a-A-16673 |
Ansamblul Gării Sinaia |
Oraș Sinaia |
Piața Democrației nr. 2 |
1930-1940 |
Ansamblu |
|
PH-II-m-A-16673.01 |
Gara Regală Sinaia |
Oraș Sinaia |
Piața Democrației nr. 2 |
1870 |
Gară |
|
PH-II-m-A-16673.02 |
Gara Sinaia |
Oraș Sinaia |
Piața Democrației nr. 2 |
1930-1940 |
Gară |
Județul Satu Mare |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
67 |
SM-II-m-B-05215 |
Gara Satu Mare |
Municipiul Satu Mare |
Str. Grivița nr. 1 |
1899 |
Gară |
Județul Sibiu |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
68 |
SB-II-a-B-20923 |
Linia ferată îngustă Sibiu – Agnita-Brădeni, cu ramificația Cornățel-Vurpăr (76 de poziții) |
Municipiul Sibiu |
Municipiul Sibiu; sat Şelimbăr; comuna Şelimbăr; sat Mohu, comuna Şelimbăr; sat Bungard, comuna Şelimbăr, sat Caşolţ, comuna Roşia; sat Cornăţel, comuna Roşia; sat Roşia, comuna Roşia, sat Hosman, comuna Nocrich; sat Marpod, comuna Marpod; sat Nocrich, comuna Nocrich; sat Alţâna, comuna Alţâna; sat Vecerd, comuna Bârghiş; sat Beneşti, comuna Alţâna; sat Vărd, comuna Chirpăr; sat Bârghiş, comuna Bârgiş; sat Coveş, oraş Agnita, oraş Agnita; sat Ruja, oraş Agnita; sat Stejărişu, comuna Iacobeni; sat Iacobeni, sat Netuş, comuna Iacobeni; sat Brădeni, comuna Brădeni; sat Vurpăr, comuna Vurpăr |
1898-1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.69 |
Linie ferată îngustă |
Municipiul Sibiu |
Între km 106+730-109+024 |
1898-1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.70 |
Remiza de locomotive pentru calea ferată îngustă din cadrul depoului Sibiu |
Municipiul Sibiu |
În depoul CFR Sibiu, la km 7+770 |
1898-1910 |
Remiza |
|
SB -II – m – B -20923.24 |
Linie ferată îngustă |
Sat Alțâna; comuna Alțâna |
Între km 62+798 -62+924 |
1898 -1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB -II – m – B -20923.25 |
Podeţ cu pachete de şine 2 m |
Sat Alțâna; comuna Alțâna |
La km 63+165 |
1898 -1910 |
Podeț |
|
SB -II – m – B -20923.26 |
Podeţ cu pachete de şine 1,45 m |
Sat Alțâna; comuna Alțâna |
La km 63+548 |
1898 -1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.27 |
Podeţ cu pachete de şine 2,85 m |
Sat Alțâna; comuna Alțâna |
La km 64+343 |
1898 -1910 |
Podeț |
|
SB -II – m – B -20923.28 |
Podeţ cu pachete de şine 1,95 m |
Sat Alțâna; comuna Alțâna |
La km 65+254 |
1898 -1910 |
Podeț |
|
SB -II – m – B -20923.29 |
Podeţ cu pachete de şine 3,4 m |
Sat Alțâna; comuna Alțâna |
La km 66+066 |
1898 -1910 |
Podeț |
|
SB -II – m – B -20923.30 |
Halta Alţâna |
Sat Alțâna; comuna Alțâna |
La km 67+959 |
1898 -1910 |
Haltă |
|
SB -II – m – B -20923.31 |
Pod metalic cu grinzi cu zăbrele |
Sat Alțâna; comuna Alțâna |
La km 69+340 |
1898 -1910 |
Pod |
|
SB-II-m-B-20923.11 |
Linie ferată îngustă |
Sat Bârghiş; comuna Bârghiş |
Între km 53+157-54+056 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.12 |
Podeţ metalic 8,5 m |
Sat Bârghiş; comuna Bârghiş |
La km 53+200 |
1898- 1910 |
Pod |
|
SB-II-m-B-20923.13 |
Podeţ de beton cu parapet de protecţie 1 m |
Sat Bârghiş; comuna Bârghiş |
La km 53+862 |
1899- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.18 |
Linie ferată îngustă |
Sat Beneşti; comuna Alțâna |
Între km 57+991-62+438 |
1899- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.19 |
Staţia Beneşti |
Sat Beneşti; comuna Alțâna |
La km 60+761 |
1899- 1910 |
Stație |
|
SB-II-m-B-20923.20 |
Podeţ cu pachete de şine 3,4 m |
Sat Beneşti; comuna Alțâna |
La km 61+108 |
1899- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.21 |
Podeţ cu pachete de şine 1,5 m |
Sat Beneşti; comuna Alțâna |
La km 61+851 |
1899- 1910 |
Podeț |
|
SB -II – m – B -20923.01 |
Halta Hendorf, (veche denumire a satului Brădeni) |
Sat Brădeni; comuna Brădeni |
La km 27+100 |
1898- 1910 |
Haltă |
|
SB -II – m – B -20923.02 |
Canton 1 Brădeni |
Sat Brădeni; comuna Brădeni |
La km 27+791 |
1898- 1910 |
Canton |
|
SB-II-m-B-20923.03 |
Canton 2 Brădeni |
Sat Brădeni; comuna Brădeni |
La km 27+806 |
1898- 1910 |
Canton |
|
SB-II-m-B-20923.57 |
Linie ferată îngustă |
Sat Bungard; comuna Şelimbăr |
Între km 95+584-98+519 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.58 |
Podeţ metalic – 3 m |
Sat Bungard; comuna Şelimbăr |
La km 97+185 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.59 |
Halta Bolovani |
Sat Bungard; comuna Şelimbăr |
|
1898- 1910 |
Haltă |
|
SB -II – m – B -20923.52 |
Linie ferată îngustă |
Sat Caşolţ; comuna Roşia |
Între km 90+825 -95+584 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB -II – m – B -20923.53 |
Staţia Caşolţ |
Sat Caşolţ; comuna Roşia |
La km 91+787 |
1898- 1910 |
Stație |
|
SB -II – m – B -20923.54 |
Canton Caşolţ |
Sat Caşolţ; comuna Roşia |
La km 91+802 |
1898- 1910 |
Canton |
|
SB -II – m – B -20923.55 |
Podeţ metalic – 3,95 m |
Sat Caşolţ; comuna Roşia |
La km 91+906 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB -II – m – B -20923.56 |
Podeţ dalat – 7 m |
Sat Caşolţ; comuna Roşia |
La km 94+586 |
1898- 1910 |
Podeț dalat
|
|
SB-II-m-B-20923.48 |
Linie ferată îngustă |
Sat Cornăţel; comuna Roşia |
Între km 85+689-89+104 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.49 |
Podeţ metalic 15,75 m |
Sat Cornăţel; comuna Roşia |
La km 85+812 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.50 |
Staţia Cornăţel (gară, canton, district, cântar, turn de apă) |
Sat Cornăţel; comuna Roşia |
La km 86+138 |
1898- 1910 |
Stație |
|
SB-II-m-B-20923.71 |
Linie ferată îngustă ramificaţie (Linia Vânătorilor) |
Sat Cornăţel; comuna Roşia |
Între km 0-0+890 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.07 |
Linie ferată îngustă |
Sat Coveş; Oraş Agnita |
Între km 50+310-53+157 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.08 |
Staţie Agnita (gară, depozit, grup sanitar) |
Sat Coveş; Oraş Agnita |
La km 51+076 |
1898- 1910 |
Stație |
|
SB-II-m-B-20923.09 |
Podeţ metalic 6 m |
Sat Coveş; Oraş Agnita |
La km 51+540 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.10 |
Halta Coveş |
Sat Coveş; Oraş Agnita |
La km 52+355 |
1898- 1910 |
Haltă |
|
SB-II-m-B-20923.51 |
Linie ferată îngustă |
Sat Daia; comuna Roşia |
Între km 89+104-90+825 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.41 |
Linie ferată îngustă |
Sat Hosman; comuna Nocrich |
Între km 76+133-82+801 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.42 |
Podeţ dalat |
Sat Hosman; comuna Nocrich |
La km 79+034 |
1898- 1910 |
Podeț dalat |
|
SB-II-m-B-20923.43 |
Canton Hosman |
Sat Hosman; comuna Nocrich |
La km 79+110 |
1898- 1910 |
Canton |
|
SB-II-m-B-20923.44 |
Podeţ dalat – 5,8 m |
Sat Hosman; comuna Nocrich |
La km 79+506 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.45 |
Podeţ dalat – 5 m |
Sat Hosman; comuna Nocrich |
La km 81+077 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.36 |
Linie ferată îngustă |
Sat Marpod; comuna Marpod |
Între km 73+193-76+133 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.37 |
Podeţ metalic 10,05 m |
Sat Marpod; comuna Marpod |
La km 73+198 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.38 |
Podeţ metalic 10 m |
Sat Marpod; comuna Marpod |
La km 74+435 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.39 |
Halta Ţichindeal |
Sat Marpod; comuna Marpod |
La km 75+070 |
1898- 1910 |
Haltă |
|
SB-II-m-B-20923.40 |
Podeţ metalic 2 m |
Sat Marpod; comuna Marpod |
La km 75+982 |
1898- 1910 |
Podet |
|
SB -II – m – B -20923.60 |
Linie ferată îngustă |
Sat Mohu; comuna Şelimbăr |
Între km 98+519 -101+907 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB -II – m – B -20923.61 |
Pasarelă pietonală peste râul Hârtibaciu |
Sat Mohu; comuna Şelimbăr |
La km 98+602 |
1898- 1910 |
Pasarelă |
|
SB -II – m – B -20923.62 |
Pod metalic cu grinzi cu zăbrele peste râul Cibin – 59,2 m |
Sat Mohu; comuna Şelimbăr |
La km 98+723 |
1898- 1910 |
Pod metalic |
|
SB -II – m – B -20923.63 |
Pod metalic cu grinzi cu zăbrele – 15, 4 m |
Sat Mohu; comuna Şelimbăr |
La km 98+83
|
1898- 1910 |
Pod metalic |
|
SB-II-m-B-20923.64 |
Podeţ cu pachete de şine – 1,9 m |
Sat Mohu; comuna Şelimbăr |
La km 99+281 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.65 |
Podeţ cu pachete de şine – 2 m |
Sat Mohu; comuna Şelimbăr |
La km 99+ 639 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.66 |
Podeţ metalic – 3,46 m |
Sat Mohu; comuna Şelimbăr |
La km 100+410 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.67 |
Staţia sat Mohu |
Sat Mohu; comuna Şelimbăr |
La km 101+120 |
1898- 1910 |
Stație |
|
SB-II-m-B-20923.04 |
Halta Netuş |
Sat Netuş; comuna Iacobeni |
La km 31+500 |
1898- 1910 |
Haltă |
|
SB-II-m-B-20923.32 |
Linie ferată îngustă |
Sat Nocrich; comuna Nocrich |
Între km 69+924-73+193 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.33 |
Podeţ de beton cu parapet de protecţie 18,1 m |
Sat Nocrich; comuna Nocrich |
La km 69+998 |
1898- 1910 |
Podet beton |
|
SB-II-m-B-20923.34 |
Staţie Nocrich (gară, revizor, district canton) |
Sat Nocrich; comuna Nocrich |
La km 71+804 |
1898- 1910 |
Statie |
|
SB-II-m-B-20923.35 |
Podeţ metalic 8,3 m |
Sat Nocrich; comuna Nocrich |
La km 71+970 |
1898- 1910 |
Podet |
|
SB-II-m-B-20923.46 |
Linie ferată îngustă |
Sat Roşia; comuna Roşia |
Între km 82+801-85+682 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.47 |
Podeţ de beton cu parapet de protecţie 5,5 m |
Sat Roşia; comuna Roşia |
La km 82+980
|
1898- 1910 |
Podet |
|
SB-II-m-B-20923.72 |
Linie ferată îngustăramificaţie (Linia Vânătorilor) |
Sat Roşia; comuna Roşia |
Între km 0+890-8+620 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.73 |
Halta Roşia |
Sat Roşia; comuna Roşia |
La km 4+163 |
1898- 1910 |
Haltă |
|
SB-II-m-B-20923.06 |
Halta Ruja |
Sat Ruja; Oraş Agnita |
La km 43+300 |
1898- 1910 |
Haltă |
|
SB-II-m-B-20923.05 |
Halta Proştea (veche denumire a satului Stejărișu) |
Sat Stejărişu; comuna Iacobeni |
La km 39+225 |
1898- 1910 |
Haltă |
|
SB -II – m – B -20923.68 |
Linie ferată îngustă |
Sat Şelimbăr; comuna Şelimbăr |
Între km 101+907 -106+730 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.14 |
Linie ferată îngustă |
Sat Vărd; comuna Chirpăr |
Între km 54+056-57+991 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.15 |
Podeţ de beton cu parapet de protecţie 1 m |
Sat Vărd; comuna Chirpăr |
La km 54+367 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.16 |
Podeţ de beton cu parapet de protecţie 1 m |
Sat Vărd; Comuna Chirpăr |
La km 54+573 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.17 |
Podeţ metalic 4,8 m |
Sat Vărd; comuna Chirpăr |
La km 57+343 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.22 |
Linie ferată îngustă |
Sat Vecerd; comuna Bârghiş |
Între km 62+438-62+798 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.23 |
Podeţ metalic 7,9 m |
Sat Vecerd; comuna Bârghiş |
La km 62+475 |
1898- 1910 |
Podeț |
|
SB-II-m-B-20923.74 |
Linie ferată îngustăramificaţie (Linia Vânătorilor) |
Sat Vurpăr; comuna Vurpăr |
Între km 8+620-12+686 |
1898- 1910 |
Cale ferată îngustă |
|
SB-II-m-B-20923.75 |
Gara Vurpăr |
Sat Vurpăr; comuna Vurpăr |
La km 12+630 |
1898- 1910 |
Gară |
Județul Suceava |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
69 |
SV-II-m-B-05468 |
Gara Suceava Nord-Iţcani |
Municipiul Suceava |
Str. Gării 4 |
1876 |
Gară |
70 |
SV-II-m-B-05470 |
Gara Suceava-Burdujeni |
Municipiul Suceava |
Str. Iorga Nicolae 7, Cartier Burdujeni |
1869 |
Gară |
71 |
SV -II – m – B -05607 |
Gara C.F.R. |
Municipiul Rădăuţi |
Str. Gării 3 |
1889 |
Gară |
72 |
SV -II – m – B -05659 |
Gara Băi |
Municipiul Vatra Dornei |
Str. Dornelor 7 |
1910 |
Gară |
73 |
SV-II-m-B-05660 |
Gară |
Municipiul Vatra Dornei |
Str. Podu Verde 17 |
1902 |
Gară |
Județul Teleorman |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
74 |
TR-II-m-B-14239 |
Gara Alexandria |
Municipiul Alexandria |
Str. Mircea cel Bătrân 54 |
1895 |
Gară |
75 |
TR-II-m-B-14423 |
Gara de Est |
Municipiul Roşiorii de Vede |
Aleea Gării de Est, în partea de E a oraşului |
înc. sec. XX |
Gară |
76 |
TR-II-m-B-14493 |
Gara |
Municipiul Turnu Măgurele |
Str. Mărăcineanu V., în partea de N a oraşului |
1893 |
Gară |
77 |
TR-II-m-B-14515 |
Gara |
Municipiul Zimnicea |
Str. Alexandriei 1 |
1901 |
Gară |
78 |
TR-II-m-B-20214 |
Halta C.F.R. Buzescu |
Sat Buzescu; comuna Buzescu |
Str. C.F.R. 4 |
sf. sec. XIX |
Haltă |
79 |
TR-II-m-B-14405 |
Depoul C.F.R. Roşiori (ruine)
|
Municipiul Roşiorii de Vede |
În incinta Gării de Est |
înc. sec. XX |
Depou |
Județul Vâlcea |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
80 |
VL-II-m-B-09702 |
Gara Călimăneşti (anterior Gara Jiblea) |
Oraş Călimăneşti |
Str. Gării 34 |
1899 |
Gară |
81 |
VL-II-m-B-09886 |
Podul de cale ferată de peste Olt |
Sat aparţinător Proieni; oraş Brezoi |
|
1899 |
Pod |
82 |
VL-II-m-B-09683 |
Gara Lotru |
Sat aparținător Golotreni; oraș Brezoi |
Str. Golotreni 16 |
1898- 1901 |
Gară |
83 |
VL-II-m-B-09948 |
Gara Cornet |
Sat Tuţuleşti; comuna Racoviţa |
|
1899- 1902 |
Gară |
84 |
VL-II-m-B-09949 |
Tunelul Cornet |
Sat Tuţuleşti; comuna Racoviţa |
|
1898 |
Tunel |
Județul Vrancea |
Cod LMI |
Denumire |
Localitate |
Adresă |
Datare |
Tip monument |
85 |
VN-II-m-B-06518 |
Gara Mărăşeşti |
Oraș Mărăşeşti |
Str. Doinei 1 |
mijl.sec. XIX |
Gară |
86 |
VN-II-m-B-06530 |
Gara Odobeşti |
Oraș Odobeşti |
Str. Caporal Diea 15 |
1893 |
Gară |